Öğrencilerin en çok bilgilenmek istediği en çok ilgisizlikten yakındığı fakat karşısında onlara doğru bilgiyi verecek muhatap bulamadığı konu KREDİ ler konusu. Devlet sadece Kredi ve Yurtlar Kurumu kanalıyla üniversite öğrencisine kredi veriyor. Fakat devletten kredi almak bankadan kredi çekmek kadar kolay değil. Kredi almaya hak kazanabilmek için bir çok belge isteniyor.Bu belgelerin tam ve eksiksiz onaylanmış olarak sunulması şart. Daha sonra teslim edilen belgelerin gerçekliğinin Kredi Yurtlar Genel Müdürlüğünce kontrol edilmesi gerekiyor. Kredi almaya hak kazandınız kredi tutarları hemen hesabınıza yatmıyor. Noter tasdikli senet imzalamanız ve bu senetleri tekrar kuruma iletmeniz gerekiyor. Bu aşamada kredi senetleri genelde yurtlar tarafından imza karşılığı teslim alınarak genel müdürlüğe postalanıyor.
Başvurdunuz ama kredi çıkmadı. Baktınız ki bir evrak eksik göndermişsiniz yada yanlış onaylanmış, doldurulmuş yada gününde senedi teslim edememişsiniz. Genelde Anne babanın medeni hal iş ve emeklilik durumlarında sorunlar var. Belgelendirmek de zorlanıyorsunuz Daha akla gelmeyecek nice soru ve sorunlar var..
Kredi çıktı ama almaktan vaz geçtiniz. Bir kaç ay aldınız ama geri kalan kredi tutarını kullanmadan geri ödemek istiyorsunuz. Olmadık olaydan okuldan atıldınız yada hüküm giydiniz. Yada okulunuz bitti geri ödeme konusunda sorularınız var. Seçenekleri arttırmak mümkün.
Her hangi bir bankanın Genel Müdürlüğünde yada Bölge Müdürlüğünde KREDİ bölümü mevcuttur. Her bankanın herhangi bir şubesinde de KREDİLER servisi muhakkak vardır. Fakat yukarıda birazına değindiğimiz üniversite öğrencilerinin kredi alma aşamasını KREDİ ve YURTLAR KURUMU sadece kendi GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDE toplamış. Bölge ve Yurt Müdürlükleri hizmet dışı bırakılmış. Bölge ve yurtlar sadece senet teslim alabiliyorlar. Kodlama düzetme evrak teslim senet iptal yeniden yapılandırma ve bilgilendirme işlemlerini yapamıyorlar. Öğrenciler bu işlemler için Genel Müdürlük ile muhatap olmak gerekirse ANKARA ya gitmek zorundalar. Öğrenci ve velileri sorunlarını çözecek makam bulamıyor yurtlar ve bölgeler sürekli Genel Müdürlüğün telefonununu ellerine tutuşturup orayı arayın diyor.
Oysa Kredi ve Yurtlar Kurumu profesyonel bir hizmet kurumu olsaydı kendi bölge müdürlüklerinde birer KREDİ dairesi kurardı. Bölgeler Yurt Müdürlükleri ile koordineli öğrenci ve velilerini bilgi edinme, hızlı işlem yapma ve sorunlarını çözme aşamasında onları genel müdürlüğe yönlendirmeden yardımcı olurdu. Fakat bunu düşünebilecek AKIL maaleef yok Kredi Yurtlar bakan ve alt yapısında.. Sadece işi yokuşa sürme öğrenci ve ailelerie eziyet var bu kurumda.. İşte bu yüzden sürekli yurt ve bölge müdürlükleri bilgi almak iteyen öğrenci telefon ve ziyaretlerine maruz kalıyor ama bölge ve yurtlarda konuyu bilen eğitimli eleman olmadığı için sürekli ellerine kağıt tutuşturulup Genel Müdürlüğü arayın deniliyor. Halbuki kurumun bölge ve yurtlarda kredi servisi açması memurunuda aralıklı düzenleyeceği SEMİNERLERDE sürekli eğitmesi gerekirdi.
Kredi Yurtlar yönetim zihniyetinin bölge ve yurtlarda kredi servislerini bir an önce hayata geçirmesi gerektiği gibi hafta sonları bile susmayan bölge ve yurt telefonlarında bigi almak isteyenleri mağdur etmemek amacıyla ALO 444 kredi destek hattını da hayata geçirebilir. Bu profesyonel bir iştir ve yetişmiş eleman ister..Bu profesyonel yapı yani zihniyet yöneticiler dahil kurumda gözlemlenmiyor.. İhale ve inşaat yöneticileri ile bu işler olmaz.
Ne diyelim Gençlik Bakanı Suat Kılıç ihale inşaat işlerinden bir türlü gençlerin sorunlarıyla ilgilenmeye fırsat bulamıyor. Başbakanın yerinde olsam TOKİ ye müdür yapardım onu. Eh emri altındakiler başta KYK genel müdürü olmak üzere diğerleri de üzüm üzüme baka baka kararır misali bakana ayak uydurmuş ihale işleriyle meşgul.. Tencere kara seninki benden kara…
0 yorum:
Yorum Gönder