Bankaların müşteriyi çileden çıkartma numaraları-Yaşlı Müşteriler sorunu

Maxtouch | 06:40 | 0 yorum


Hangi bankaya gitsem beklemesem olmaz. Birde araya girenler var ya. Görevliyi mi dövsem müşteriyi mi yoksa  her ikisini de bir tavada  mı pişirsem  (!) diye  çok düşünmüşümdür.
Bankalar özel müşterilerini her zaman el üstünde tutuyor. Özel müşterileri için ayrı bir birim masa görevli tahsis edeceklerine sırası gelen müşteriyi bekletip yada atlatıp onların işlemlerini yapıyorlar. Adı üzerinde özel müşteri insan bu zihniyete hayret ediyor sanki diğerleri müşteri değil. Sanırım özel müşterilere öncelik vermek bayağı karlı ve kazançlı olsa gerek. Buda kendilerini iyi hissetmelerini sağlıyor olmalı. İkaz ettiğim zaman bahaneleri şeytana taş çıkartacak cinsten her numara var.
Size bakmak istemiyorlarsa bir saniyede 2 numara peş peşe yakıyorlar. Yada çok üstten bir numara yakıyor bazende karışık numaralar yakıyorlar ki itirazınızda size söyleyecek yalanları olsun. Sorunca sıranız  geçti ya gelmediniz diyorlar. Buna numara atlatmak deniyor. Amaç sizi kızdırmak.  Bir ara hiç numara yakmayıp özel müşterilerinin işlemlerini araya sıkıştırıyorlardı. İtiraz edince numara yakmadım ki bekleyeceksiniz diyorlardı.
Şayet özel müşteri  sizdeki sıra numarasından sonra gelen numarayı almış siz bunu görmüş yada sizin görüp kızmanızı sağlamak için özel sayılan müşteri numarayı mahsus elinde evirip çeviriyorsa hemen gaza gelmeyin. Bir devlet dairesinde çalışan Memursanız özellikle dikkatli olun. Hakkınızda hakaret davası açmak isteyen yetkililer masalarında kamera kayıtlarının gelmesini dört gözle beklerken çalıştığınız kurumunuzda da  size disiplin işlemi yapmak ve sizden kurtulmak isteyen bir çok yönetici ellerini ovuşturuyor demektir.  Kibarca İyide özel müşterinin elinde ki numara benden sonraki sıra  numarası önce benim işlemimi yapmanız gerekmez miydi, diye sorunca pişkince işim bitsin bakacağım diyorlar.
emekli-maasi-kuyrugunda-arbede-20091026A26100B3-01
Bu numaralarda artık yemeyince bankalar  yeni bir taktik  geliştirmişler. Gişe yada müsteri hizmetlerinde işlem yaptırmak için  bir sıra numarası aldınız, bekliyorsunuz. Her şey yolunda diye düşünüyor birazdan sıranın size geleceğini sanıp tüm yorgunluğunuzu unutuyorsunuz. O da ne 5 numara yanmış. Biri hemen  işlem yapmak için gişeye yaklaşmış yada müşteri temsilcinin buyurduğu sandalyeye kurulup bacak bacak üstüne atmış. Hamfendi ama sıra bendeydi diyorsunuz olur mu bakın 5 numara yandı diyorlar. İyide hamfendi 2 saattir buradayım 1,2,3,4 numaralar hiç yanmadı ki…. Şeytan eminim bankacılardan kaçıyordur. Banada kötü  bir şeyler yaparlar diye:)
Bir zaman Ziraat Bankası Zeytinburnu Şubesine gitmiştim. 3-4 yıl önceydi. Bankanın kendi hatası olan özel durumumu açkıladıktan sonra Banka müdürü incelemeler sonrası kredi almamda bir mahsur olmadığını söyleyip yarın arayın demişti. Ertesi gün telefonda kredi vermeyeceklerini öğrenince kızmıştım ve sebebini öğrenmek için  şubeye gittim. Bir misafiri vardı. Banka Müdürü  kendi görevlisinin ihmalini kredi alamamam için bana engel gösterdi görüşmemizi hatırlatınca  olayı tırmandırarak sinirlendirmeye çalıştı. Bu arada yanındaki misafirde tartışmaya katıldı. Sizi şikayet edeceğim dedim. Meğer yanındaki misafir de Zeytinburnun da görev yapan bir savcıymış. Saat 15-15:30 civarıydı. Ona demedim  ki bu saatte adliyede masanda görev başında  olman gerekirken burada bir banka müdürüyle baş başa ne işin var:))
Oysa SAVCI orada bulunmasını gerektirecek her iki sebepte de  suç işliyordu. Bunu benim bilmediğimi zannediyordu….
Finansbank dayım müşteri temsilcisi araya bazen özel numarası olmayan bir müşteri  alıyor sonra sıra numarası olan bir müşteri sonrada uzun süre hesap yapma rolüne bürünüyor ALLAH dan yanımda dergi var canım sıkılmıyor. Yanımda ki yaşlı abla akıllı hem gişeden hemde müşteri temsilcisinden numara almış fazla dayanamadı anladı sıra gelmeyecek gişe bölümüne gitti. Neredeyse dergiyi üçüncü kez karıştıracağım. Amaç sinirlenmemek. Hemen bende gidip bir gişe numarası aldım oysa gişenin işlemimi yapması imkansız. Amaç danışmadaki görevliye Genel Müdürlüğe bağlı telefonu gösterip şikayetlerimi iletebilir miyim diye seslice sormak ki  görevini yapmayan çalışanlar duysun ve bu şekilde müşteri temsilcisinin nasıl bir davranış  şekli sergileyeceğini takip edeyim. Sözlerim işe yaradı. Temsilci yutmamış gibi sakin gözükmeye çalışmasına rağmen biraz oyalanarak benim sıra numaramı yakmak zorunda kaldı. Anladım gerçekten denetim ve şikayetler olursa bu numaralar sökmeyecek. Halkımız bireysel haklarını aramalı ve gereken şikayetini yapmalı.. Bir kaç şikayet olsa genel müdürlükler böylesi vakalara duyarsız kalsa da  mecburiyetten çalışanları oyacak ama yakında  o günlerde gelecek.
Ziraat Bankasındayım müşteri temsilcisi iki tane biri giriş katında diğeri üst katta soruyorum aşağıda mı bekliyeyim yukarıdamı? aşağıda dediler numara yanarsa sönmeden sıra geçmeden nasıl yukarıya geçeceğim hesabını yapıyorum ve numara yandı yukarıdaki numara koşa koşa yukarı çıktım ALLAH dan çok fazla merdiven yok. Nedir bu durum dedim halledeceğiz dedi. İçinden bir clark çektim zor halledersiniz.. Neyse başka bir şehirdeki banka müdürünün yapılamaz dediği bütün işlemleri sordum. Bilin ki birisi size hele bankacıysa ben size yardımcı olacağım merak etmeyin diyorsa yalan söylüyordur. İşin içinde iş vardır. Bağlı olduğum banka müdüründen başka bir şehirde çekmiş olduğum krediye dair borcu yoktur yazısı istemiştim. Banka Müdürüde bana argo ağızla NE BİLEYİM BEN SENİN BAŞKA ŞUBEDE BORCUN OLUP OLMADIĞINI demişti. Pess dedim neyse bu görevli dökümü çıkardı borcum yokmuş.
Eskiden bankalarda birbirine bağlı bilgisayarlar yoktu. Hesabından para cekmek isteyen müşteri müracaatta bulunur banka  paranın yatırılmış olduğu asıl şubeden  havale edilmesi için telefonla sorgulama yapardı. havale yapacak banka kontrollerden sonra hesapta para varsa makbuzu keser provizyon verirdi.
Oysa Aradan on yıllar geçmiş Bilgisayar ve veri ağları her yeri kaplamış tek tuşta bir müşterinin Türkiyedeki bütün banka hareketlerine ulaşmak mümkünken banka müdürünün BEN NE BİLEYİM SENİN HANGİ ŞUBEDE BORCUN OLUP OLMADIĞINI demesi ZİRAAT BANKASININ AYIBIDIR.
ŞEKERBANKTAYIM  eski işlemlerimden dolayı borcum gözüküyor mu soruyorum. Ne dese beğenirsiniz sizin bankamızda HİÇ bir işleminiz yok. Şaşırdım kaldım kredi çekip ödemiştim nasıl olurda sistemde gözükmez. Aynı durum Yapı Kredide de yaşandı.  Kullanıp kapattığım kredi kartının kaydı yok.
Yapı Kredi de beklerken yaşlı kadın elinde sıra numarası müşteri temsilcisine soruyor. Bakın diyor sıra numarası aldım ama müşteri temsilcileri sürekli başkalarını alıyor bana bir türlü sıra gelmiyor verdiğiniz sıra numaralarında niçin fişin veriliş saati yazmıyor.  Önemli bir ayrıntı demek ki geçmiş numaralar defalarca birilerine veriliyor.. Yada numaralar 1 den başladığında öğleden önce numara alanlar bu numarayı öğleden sonra kullanabiliyor çünkü üzerlerin de saat yazmıyor. Demek ki sistem de saat ekli olmadığı için belkide sistem geçmiş numaraları tekrar basabiliyor. Araya başka numaralar sokabiliyor sıra numarası fişinin üzerinde fişin veriliş saati yazılı olsa müşteri uyanacak….
Özellikle Ziraat ve Vakıf olmak üzere sanki bir çeteleşme kendilerini koruma hareketi var gibi . Genel Müdürlüğe şikayet etseniz dahi ilgilenmedikleri gibi sizi hedefe alıyorlar işlemlerinizi yapmamak için özel gayret sarfediyorlar… böyle bankacılık olmaz.

İHTİYAR (YAŞLI MÜŞTERİLER)

Geçen gün yine bankadaydım. Yapı Krediydi. Müşteri temsilcisi  sırada olmayan numarası da bulunmayan ve henüz bankaya yeni giren iki kişiyi işlemlerini yapmak için odasına aldı samimiyetlerinden tanıdığı belliydi. Hiç ses çıkarmadım. Bayağı uzun sürdü işlemi. Sonra yanıma bir kadın geldi. Yaşlıcaydı içeriye birşey soracağım dedi. Olumlu  yada olumsuz bir şey söylemedim. Girdi telefonuna borcunu ödemesine dair mesaj gelmiş.  Borcum yok ki diyordu. Bu tür mesajların artık sıklıkla geldiğini biliyordum. Görevli isteksizce baktı yanlış mesaj dedi. Bu arada ben araya girince kadınla tam  ilgilenemedi fakat bilgisayardan bir şeylere baktığını gördüm. Aslında gerçekten yanlış bir mesajmıydı yoksa görevli tepkimden mi tam bakamadı mı anlayamadım doğrusu üzüldüm çünkü kadın ne yapacağını kime danışacağını bilemiyordu belli ki sıra numarası almaktan bile bihaberdi.emekli_kuyruk260
Sonra AKBANK a gittim. Bir işlem 25-30 dakika sürüyor. Alışkanlığın verdiği  umursamazlıkla bekliyorum. Yaşlı bir amca sualsiz sorgusuz numarasız oturdu. İşlemi uzun sürüyor yaşlı adam anlatılmak isteneni zor kavrıyor. Defalarca soruyor bir kartı sokup diğerini çıkarıp gösteriyor. İşini sağlama almak istiyor. İşlem bitince sadece toplanıp kalkıp gitmesi 10 dakika sürdü. Doğrusu yaşlı amcaya üzüldüm. Sıra numarası olmaması hiç önemli değildi. Önemli olan o kaplumbağa hızı yürüyüşüyle buraya kadar nasıl gelmeye cesaret ettiğiydi. Ayakta durmaya mecali yoktu. Yoksa suç yaşlı ve  hastaları bankaya getirttiren sistemdemiydi.
Bu ülkede yaşlılar yıllarca banka kapısında kuyruklarda bekledi.  Hatta ömrü maaşını almaya vefa etmeden sıralarda öldü. Çoğu gözleri görmeyen eli ayağı tutmayan yürüyemeyen hasta insanlar ve çoğu teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmeyen TC numarasını okumaktan yazmaktan teknoloji harikası sanılan o berbat aletlere tuşlamaktan aciz insanlar üstelik bu ülkede  yaşlıların paraları yardım etme yalanıyla defalarca çalanlar çoğunlukta. Hatta bir evlat bile yaşlı anne ve babasının emekli maaşını eksik söyleyip kalanını cebine atıyor.
Ama hiç bir banka düşünmedi ki Biz bu yaşlıları bankaya getirmeyelim biz hizmeti onların ayağına evine götürelim ve  maaşını ödeyelim işlemlerini yapalım. Yazık,  bu ülkedeki yaşlıya verilen değere.
Belki amacı gerçekten hizmet olan bir banka çıkarda yaşlılarımızı bu çileden kurtarır.
Share this article :

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. VİTRİN - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger