Home » , , , , , , , , » MEB Politikası 4+4+4+Dershaneleri kapat eğitimi sıfırla küçük yaşta ucuz işçi istihdamı yarat

MEB Politikası 4+4+4+Dershaneleri kapat eğitimi sıfırla küçük yaşta ucuz işçi istihdamı yarat

Maxtouch | 06:36 | 0 yorum


AKP Eğitim sistemini deneme tahtasına çevirdi. Her sene sil baştan, eğitim sisteminde önceki sene getirdiklerini bir sene sonraki  kendileri kaldırıyor.  Denilebilir ki ne yaptıklarını kendileri de bilmiyor. Pekte öyle değil. Hepsi bilinçli atılmış adımlar. 4+4+4 12 yıllık kesintisiz eğitim sistemiyle siyasi yönden 28 Şubat öncesi fiili duruma tekrar dönüş sağlanmış, meslek liseleri üzerinden  imam hatip liselerinin  önü açılmış olsa da bunun  imam hatip yetiştirmekten öte sermayenin kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak ve çocuk işçileri sayısını arttırarak iş gücüne daha ucuza ulaşmaktan  öte bir amaç gütmediği yakında anlaşılacak. AKP branşlaşmadan bunu anlıyor.

Özel bir hastaneye gitmiştim. Orta okul seviyesinde olduğunu zannettiğim kızlar bıyıkları henüz yeni terlemiş erkek çocukları ortalıkta hizmet görüyorlardı. Bir anlam verememiştim. Bunların yaşları çok ufaktı. Daha sonra çay içmek için bir çay bahçesine gittim ufacık çocuklar çay servisi yapıyorlardı. Adliyeye yolum düştü bu çocuk denecek kız ve erkeklerin burada ne işi vardı. Memur mu olmuşlardı. Okullar tatildi belki bu yüzdendi ama bu çocukların  arkadaşlarıyla olmaları gerekmez miydi. Birden yaslanmanın bile yasak olduğu 12-13 saat çalıştırılan mağazalarda ki ufak kız çocuklarını hatırladım.  İşletme sahibi heriflerin bu kızlara camları sildiriken  nasıl 1 metre berilerinde dikizlediklerine çok zaman şahit olmuştum. Kızların artık koca bulmak için değil işte kalabilmek içinde şık giyinmeleri işte gögüslerini fazla açmaları aşağıya eğilmeleri gerekiyor. Aileleri fakir olmalıydı. Yada onlarında çağa ayak uydurmak için paraya ihtiyacı vardı giyim kuşam telefon parfüm.
İzliyorum genç saatlerdir durmadan çalışıyor kim ne söylerse onu yapıyor. Usta 17 yaşındaki gence bağırıyor durmak yok çalış. Usta hava çok sıcak oruçluyum biraz dinleneyim hayır olmaz. Sordum niye bu eziyet dedi ağaç yaşken eğilir. İnsaf dedim.  systeme lanet okudum.
Türk eğitim sistemi kalabalık sınıflarda çocuklarımıza temel bilgileri vermenin alt yapısı oluşturulmadan ezberciliğe dayanan çürük ayaklar üzerine kurulu. Müfredat ağır ve hızlı. Öğrenci temeli alamıyor. Top ailelere atılmış. İlkokuldan başlamak üzere çocuklarının eğitimi için para bulmak zorundalar. Ailenin katılımı sorunlarla dolu beyinlerle zaten imkansızlaştırılmış. Buna rağmen başarı kriterleri yükseltilmiş. Sadece öğrenciler değil öğretmenlerde dolayısıyla okullarda aralarında yarışan atlara cevrilmiş. Okullar ağır ve hızlı işlenmesi zorunlu müfredatı öğrencilere nasıl aktarır başarı oranını yükseltirim düşünmek yerine yardımcı kitaplar ticareti ve özel dersanelere yönlendirmeler menfaatine düşmüş. Bu durum öğretmenleride aralarında bölmüş.  Dershaneler parası olan yada olmayan için borçlanma pahasına MEB in özellikle yetersiz bıraktığı eğitiminin açıklarını kapatıyor tabiki parada kazanıyor.  Artık dersaneye yada özel paralı okullara gidemeyen bir öğrencinin üniversiteye yerleşmesi çok zor.1364996224_normal
Siz şimdi DERSHANELERİ kaldırırsanız zaten vasat olan DEVLET okulları eğitimini dershaneler ile kapatan bir çok öğrencininde yolunu tıkayacak aynı anda Türkiyede ki bütün öğrencilerin eğitim seviyesini  aynı vasat duruma yani EĞİTİMİ SIFIRA indireceksiniz. Dershaneler kapandığı anda bu eğitimin sıfırlanması bütün öğrencilerin ağır ve hızlı müfredat karşısında yetersiz kalmasını sağlamak demek. Her aile çocuğunu özel okullara gönderemeyeceğine göre Milli Eğitime ve geleceğin teminatı çocuklarımıza  bundan daha ağır bir darbe olur mu?
Demek ki Devlet Eğitimden elini ayağını çekmek çocuklarımızı hiçte niyetleri bilinmeyen ellere teslim etmek istiyor.
Özel okullara herkes gidemeyeceğine, herkesin imam yada hatip olamayacağına ve herkesinde sermayenin kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak için meslek okullarından direk fabrikalara geçemeyeceğine göre ki sermaye çok sayıda meslek lisesi mezunu olacağından  hepsini işe alamaz geriye parası olanla yarışamayacak çoğu dar gelirli aile çocuklarımızın okulu bırakıp ÇOCUK İŞÇİ olarak günlük 10-20 Tl ye köle olarak çalışması kalıyor.
vkx_cocuk1
İşte AKP nin dolayısıyla DEVLET dediğimiz kutsal saydığımız yapının yani özetle SYSTEMİN amacıda bu..
Saygılarımla..
Share this article :

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. VİTRİN - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger